Okruh přes Voděradské bučiny a naučnou stezku Klokočná

• Trasa výletu: okruh z Louňovic přes NPR Voděradské bučiny, obce Černé Voděrady, Struhařov, Klokočná, Tehov a Svojetice
  • Celková délka cyklotrasy: 30 km
  • Terén: rovinatý, zčásti mírně kopcovitý
  • Vhodné pro cyklovozíky: ano

Z obce Louňovice Voděradskými bučinami k rybníku v Černých Voděradech

Výchozím bodem tohoto cyklovýletu jsou Louňovice, obec nalézající se 9 kilometrů východně od města Říčany. Trasa výletu z velké části prochází lesem po kvalitních cyklostezkách, místy přes pole a několika obcemi. Zaparkovat můžeme u fotbalového hřiště a vydáme se po cyklotrase číslo 0023, která nás dovede až do Černých Voděrad.

Po opuštění Louňovic projíždíme národní přírodní rezervací Voděradské bučiny po šotolino-asfaltové cestě a dorazíme k silnici. Přejedeme ji na druhou stranu a kousek odtud v lese objevíme Lenhartovu studánku a Pamětní kámen Václava Eliáše Lenharta, lesmistra a autora první vzdělávací publikace z oboru lesnictví psané v českém jazyce.

Pokračujeme do kopce po silnici a na následující křižovatce se silnice stáčí doprava, "naše" cyklotrasa 0023 odbočuje na šotolino-asfaltovou cestu. Asi po dvou kilometrech jsme u rybníka na okraji obce Černé Voděrady. Tady si můžeme udělat přestávku, u rybníka se nalézá rychlé občerstvení s posezením a hned vedle něj dětské hřiště.

Z Černých Voděrad k Hliněnému rybníku ve Struhařově

Na rozcestí Černé Voděrady - koupaliště se napojíme na červenou turistickou značku, projedeme obcí Černé Voděrady a následně sjedeme z kopce ke Zvánovickému potoku na rozcestí Pod Černými Voděrady. Zabočíme tu doprava na zelenou tur. značku, která nás provede chatovou oblastí Dolina a Borka  k silnici. Na silnici zahneme doleva a po 100 metrech doprava na asfaltovou cyklostezku značenou jako cyklotrasa 0031 podél Zvánovického potoka. Po cyklostezce dorazíme do Struhařova. Před křižovatkou s hlavní silnicí nás cyklotrasa 0031 opouští a odbočuje doprava. My přejedeme hlavní silnici (č.113) a pokračujeme k Hliněnému rybníku. Najdeme tu občerstvení s dětským hřištěm.

Struhařov => Klokočná => Tehov => Svojetice => Louňovice

Náš výlet dále vede po tzv. „Mikešově cestě", která má celkem 12 zastavení, my projedeme 7.-10. stanoviště. Po cyklotrasách 0024 a Krajem J. Lady severozápadní částí Struhařova míříme do Klokočné.

Z Klokočné pokračujeme po žluté tur. značce na velké rozcestí „Jedlice", odtud po odbočení vlevo na zelenou tur. značku souběžnou s cyklotrasami Krajem Josefa Lady a 0024 dorazíme do Tehova. Pozor, sjezd z Klokočné na rozcestí Jedlice je náročnější s cyklovozíkem, na cestě jsou kořeny, ale s opatrností se dá zvládnout.

V Tehově na rozcestí "Tehov" zahneme vpravo na silnici, zprvu vedeni stejným cykl. a tur. značením, které nás po asi 800 metrech opouští a odbočuje doleva, dále pokračujeme po neznačené silnici. Krátké stoupání z Tehova vystřídá delší klesání na rozcestí Vojkov - háj.. Tady se dáme doprava na pěknou asfaltovou cyklostezku (cyklotrasa 0031), po níž vede naučná stezka Klokočná. Dostaneme se opět na rozcestí „Jedlice". Tam se na stejném cyklistickém značení stočíme doleva, po chvíli se cyklotrasa odpojuje a my se kratičko držíme zelené turistické značky. Před Svojeticemi na křižovatce zahneme doleva na cyklotrasu 0022. Po ní projedeme Svojeticemi a pokračujeme dále do Louňovic.

Zajímavosti

Voděradské bučiny

Voděradské bučiny jsou národní přírodní rezervací o rozloze 658 ha, která vznikla v roce 1955. Rezervace na pravém břehu Jevanského potoka zahrnuje les tvořený převážně buky, dále dubem letním, habrem obecným, místy se vyskytuje osika, lípa a bříza.

Mikešova cesta

Pro děti velmi zajímavá cesta z Hrusic do Říčan má dvanáct zastavení s tabulemi a nese název "Mikešova cesta". Na tabulích jsou obrázky a úryvky z knížky o kocourku Mikešovi od Josefa Lady a označují místa, kde se jednotlivé příhody Mikeše a jeho kamarádů odehrávaly.

Fotogalerie

NPR Voděradské bučiny
Lenhartova studánka a Pamětní kámen Václava Eliáše Lenharta
Rybník, Černé Voděrady
Dětské hřiště, Černé Voděrady
Zvánovický potok
Naučná stezka Klokočná

Trasa výletu na mapě

Zobrazit mapu v plné velikosti

Na podrobné mapě je zobrazena trasa výletu a další tipy na výlet v okruhu 25 km.

GPX

Export GPX trasy

KML soubor

Vytisknout mapu s popisem výletu

Další tipy kam s dětmi v okolí

Kikiland - dětská herna ve Vojkově u Říčan

• Druh zábavy: dětská herna
  • Doporučený věk dětí: 0+
  • Adresa: U Mototechny 114, Tehovec – Vojkov, Česká republika

Dětské hřiště v areálu plovárny Jureček, Říčany

• Druh zábavy: dětské a sportovní hřiště
  • Doporučený věk dětí: 1+
  • Adresa: U Jurečku, Říčany, Česká republika

Plovárna Jureček - přírodní koupání v Říčanech

• Druh zábavy: plovárna
  • Pláže: travnaté
  • Adresa: U Jurečku 481, Říčany, Česká republika

Centrum pro volný čas Na Fialce, Říčany u Prahy

• Kurzy a kroužky: angličtina pro děti, cvičení, jóga pro děti, taneční kroužek, výtvarný kroužek, hudební kroužek, předškolka
  • Další služby: dětská herna, hlídání dětí, moderní centrum pro volný čas, 3D projekce, dětská divadelní představení, plavecký bazén s dětským brouzdalištěm, párou a saunami, sportovní hala, kroužky výtvarné, sportovní a vzdělávací, semináře, čtení dětem, jarní tábor, soutěže, Café Bistro, možnost uspořádání dětské narozeninové párty
  • Adresa: Mánesova 2530/3a, Říčany u Prahy, Česká republika

Údolím říčky Šembery a k pozůstatkům hrádku Šember

• Trasa výletu: okruh od rozcestí Na Šembeře přes chatovou oblast u Kozojed a zříceninu hradu Šember, možnost odbočky ke kostelu sv. Martina
  • Celková délka trasy: 7 km
  • Terén: středně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla (občas nutné přenášet)

Výškový profil trasy

Nejnižší / nejvyšší bod: 388 m / 499 m

Průměrné stoupání / klesání: 5.6 % / 5.4 %

Mobilní aplikace

Víte, že mobilní aplikaci Výlety a zábava s dětmi u trasy výletu na mapě ukazuje i Vaši aktuální polohu? Díky tomu neustále víte, zda jdete či jedete správně. Dále je možno zapnout automatické centrování mapy (zapnutím symbolu terče). Po zapnutí se mapa neustále posouvá podle Vaší aktuální polohy, výhodné pro cyklisty!

screen8

Našli jste chybu?

Informace uvedené v článku jsou platné ke dni jeho vzniku. Přestože se snažíme články udržovat aktuální, často dochází k neohlášeným změnám u poskytovatelů služeb nebo ke změnám turistického značení. Uvítáme, když nám tyto změny nahlásíte, děkujeme.

Přidejte váš tip

Provozujete zařízení nebo poskytujete služby pro rodiny s dětmi? Pořádáte nějakou akci pro děti? Máte vlastní tip na výlet?

Využijte možnosti bezplatné prezentace na webu i mobilní aplikaci vylety-zabava.cz. Stačí se zaregistrovat a po přihlášení můžete vkládat vaše příspěvky.