Výlety s dětmi

Okružní trasa z Hrabětic přes Novou Louku

• Trasa výletu: okruh z Hrabětic přes Novou Louku, Bedřichov a rozhlednu Královku, zajížďka na rozcestí Hřebínek
  • Celková délka cyklotrasy: 20 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro cyklovozíky: ano

Tento cyklistický výlet v Jizerských horách vede většinou po asfaltových cestách s menším převýšením, proto jej mohou zvládnout i zdatní malí cyklisté.

Z Hrabětic kolem Josefodolské přehrady na Kristiánov

Zaparkujeme v Hraběticích na parkovišti u kapličky (placené) nebo na parkovišti proti penzionu Arnika (neplacené) ve středu obce, odkud ke kapličce dojedeme. Vydáme se po asfaltové cyklotrase č. 3021 k Josefodolské přehradě. Přejedeme přes obě hráze přehrady a pokračujeme za střídavého mírného stoupání a klesání podél vodní nádrže a poté podél říčky Kamenice na rozcestí "Pod Kristiánovem".

Zde si můžeme udělat 0,5 km dlouhou odbočku doprava po modré tur. značce a souběžně cyklotrase č. 3022 na Kristiánov, kde v minulosti stávala sklářská huť, kterou dnes připomíná lesní hřbitůvek v blízkosti rozcestí turistických cest. V bývalé Liščí boudě se dnes nachází Památník sklářství v Jizerských horách. Součástí expozice je i model sklářské huti. Expozice je přístupná v červnu až září (pondělí – neděle, 9.00 – 17.00). Poté se vrátíme zpět na rozcestí "Pod Kristiánovem".

Z Kristiánova k Šámalově chatě na Nové Louce

rozcestí "Pod Kristiánovem" pokračujeme rovně po cyklotrase 3022, která nás zavede k Blatnému rybníku. Kromě kratšího počátečního výšlapu se svezeme z kopce dolů. Na rozcestí "Blatný rybník" odbočíme doprava a po stejném cyklistickém značení míříme k Šámalově chatě na Nové Louce. Zde se můžeme občerstvit v restauraci.

Z Nové Louky na rozcestí Hřebínek

Po cyklotrase č. 3023 severním směrem od Nové Louky se zajedeme podívat na rozcestí "Hřebínek". Prvním záchytným bodem je rozcestí "Gregorův kříž", odkud naše cyklotrasa odbočuje doprava. V kiosku na Hřebínku je další možnost občerstvení. Po stejné cestě se vrátíme na Novou Louku.

Z Nové Louky do Bedřichova a k rozhledně Královka

Po cyklotrase č. 3023 pokračujeme směrem do Bedřichova, ze začátku sjíždíme z kopce, pak se vystřídá stoupání s rovinou. Na okraji Bedřichova nad běžeckým lyžařským areálem se dáme doleva na silnici do Hrabětic. Asi 1 km prudce stoupáme k rozhledně "Královka". Zde si můžeme odpočinout v restauraci a samozřejmě se pokochat výhledy z rozhledny. Od Královky si již užíváme jízdu z mírného kopce po silnici (stále po cyklotrase č. 3023) až do Hrabětic.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/cyklostezky-cyklotrasy-cyklovozik/jizerske-hory/96-z-hrabetic-pres-novou-louku-na-hrebinek