Výlety s dětmi

Okruh přes zříceniny hradů u Víru

• Trasa výletu: okruh z Víru přes zříceniny hradů Aueršperk, Zubštejn a Pyšolec
  • Celková délka trasy: 14 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Existuje jen málo míst, kde lze během čtrnácti kilometrů navštívit tři samostatné zříceniny. Na tomto výletě na Vysočině to možné je. Všechny zříceniny spojuje jedna skutečnost, každý hrad měl totiž nějakou dobu stejného majitele, kterým byl zámožný rod pánu z Pernštejna, jimž zdejší oblast patřila.

Vzhledem k častým stoupáním a délce trasy je výlet vhodný pro rodiny se zdatnými dětmi.

Z Víru k Aueršperku

Vydáme se z Víru, kde se nalézá stejnojmenná vodní nádrž, po silnici ve směru do Hrdé Vsi vedeni žlutou turistickou značkou. Po chvíli na rozcestí Hrdá Ves u autobusové zastávky odbočuje žlutá značka doleva do lesa. Vystoupáme k rozcestníku Pod Bajerovým kopcem. Za ním odbočuje žlutá značka doleva, my se dáme doprava a modrá značka nás zavede do údolí Bystřice a nad ním ke zřícenině hradu Aueršperk (Aušperk), na níž je nejzachovalejší zbytek hlavní válcové věže.

Od Aueršperku na Zubštejn a Pyšolec

Po návratu z Aueršperku na rozcestí žluté a modré turistické značky (před rozcestníkem Pod Bajerovým kopcem) pokračujeme současně po obou značkách rovně do Pivonic. Za obcí (z rozcestí Pivonice) nás čeká kratší avšak strmější stoupání k monumentální zřícenině hradu Zubštejn souběžně po červené, modré a žluté. Jedná se o jednu z nejhezčích zřícenin tohoto kraje. Do dnešních dní se dochovaly pozůstatky obytného paláce a vstupní věže. Dřevěný můstek propojuje části zříceniny a poskytuje rozhled do okolí.

Od zříceniny hradu Zubštejn jdeme dále po červené značce ve směru do Víru. Za obcí Kobylnice si uděláme odbočku (cca 300 metrů) ke zřícenině hradu Pyšolec se zbytky paláce a válcové věže. Pak už máme před sebou pouze zasloužený sestup do Víru.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/vysocina/8906-okruh-pres-zriceniny-hradu-u-viru