Výlety s dětmi

• Trasa výletu: okruh z Modravy přes Rybárnu, Javoří pilu a Tříjezerní slať
  • Celková délka trasy: 11 km
  • Terén: rovinatý, zčásti kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu, golfky
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ano

Tato turistická trasa patří mezi nejkrásnější a nejpohodovější na Šumavě. Na výlet můžeme vyrazit s jakýmkoliv kočárkem, s dětmi na odrážedle i odstrkovadle nebo se začínajícími cyklisty. Cesta je rovná asfaltová. Z Modravy se vydáme po červené turistické značce směr Rybárna a následně na rozcestí Javoří pila, cesta kopíruje tok Roklanského potoka. Na rozcestí Javoří pila odbočíme doprava na modrou turistickou značku a od Roklanského potoka se vzdalujeme. Zpočátku cesta vede do mírného kopce, na rozcestí Pod Oblíkem zahneme doprava na žlutou turistickou značku a sestoupíme na rozcestí Tříjezerní slať. Tady odbočíme doleva k Tříjezerní slati.

Po prohlídce rašeliniště jdeme po cyklotrase č. 2122 (bílé cyklistické značení) z kopce směrem k Rybárně (pozor jedná se o prudký svah!), kde se napojíme zpátky na červenou turistickou značku do Modravy. Pokud se nám líbila původní trasa, nemusíme volit tuto zkratku a vrátíme se do Modravy po stejné cestě přes rozcestí Javoří pila.