Výlety s dětmi

Z Nových Hutí na Churáňov

• Trasa výletu: Z Nových Hutí přes Pláně na Churáňov a zpět
  • Celková délka trasy: 11 km
  • Terén: rovinatý, zčásti mírně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu, golfky
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ano

Tento výlet je nenáročný, celou dobu jdeme po asfaltové cestě, většinou po rovině, jen místy do mírného kopce. Nejtěžší úsek je v závěru při výstupu k meteorologické stanici na Churáňově (200 metrů). Výlet lze bez problémů absolvovat s jakýmkoli typem kočárku.

TRASA

Auto zaparkujeme v Nových Hutích. Je zde velké parkoviště proti sjezdovkám. Vyrazíme severním směrem po zelené turistické značce.

U restaurace „Klostermann" (naproti kostelu) na rozcestí Nové Hutě - bus odbočíme doleva na vedlejší silnici (cyklotrasu 1040), která je vyhrazena pouze pro cyklisty. Motorová vozidla kromě ubytovaných a místních lidí mají tudy jízdu zakázánu, takže se nemusíme bát provozu. Procházíme otevřenou krajinou mezi loukami s pasoucím se dobytkem. Cesta nás zavede na rozcestí Pláně, tam přejdeme hlavní silnici a pokračujeme rovně po cyklotrase, která je zanedlouho změněna na číslo 1203. Po chvíli chůze se po naší pravici nalézá horní stanice lanovky lyžařského areálu Zadov. Na rozcestí V Polci se k nám přidá zelená a žlutá turistická značka. Na rozcestí Churáňov se napojíme na modrou turistickou značku, která nás dovede k dalšímu rozcestí Churáňovské chalupy, kde zabočíme doleva a vystoupáme k meteorologické stanici na Churáňovském vrchu.

Do Nových Hutí se vrátíme po stejné cestě.