Výlety s dětmi

Okruh v Oldřichovských skalách a interaktivní naučná stezka

• Trasa výletu: okruh z Oldřichovského sedla po interaktivní naučné stezce Oldřichovské bučiny ke Skalnímu hradu a po turistické stezce kolem Oldřichova v Hájích
  • Celková délka trasy: 6,5 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Nabízíme tip na zajímavý výlet s dětmi v Jizerských horách. Okružní trasa skalním terénem a zčásti po dřevěných schodech není vhodná pro kočárky.

Výlet zahájíme v Oldřichovském sedle na zpoplatněném parkovišti. Na stejnojmenném rozcestí se napojíme na zelené turistické značky, které nás provedou kolem pozoruhodných žulových skal všelijakých tvarů. První polovina výletu je fyzicky náročnější s převážným stoupáním.

Interaktivní naučná stezka z Oldřichovského sedla ke Skalnímu hradu

Během cesty do kopce si děti odpočinou na zastávkách s interaktivními prvky naučné stezky Oldřichovské bučiny.

Po dosažení nejvyššího místa na trase v Lysých skalách se cesta svažuje dolů a po ní dorazíme ke Skalnímu hradu (dle pověsti loupežnickému). U Skalního hradu naučná stezka Oldřichovské bučiny končí. Na vyhlídkovou skalní plošinu Skalního hradu vede zelená vrcholová odbočka. Strmé útesy i samotná vyhlídka nejsou zabezpečeny zábradlím, proto je potřeba zvýšené opatrnosti.

Od Skalního hradu do Oldřichovského sedla kolem Oldřichova v Hájích

Od Skalního hradu stále po zelené turistické značce klesáme k přístřešku Hřebený buk a následně po modré turistické značce za šumění potůčků dojdeme na křižovatku cest. Odtud pokračujeme doleva po cyklotrase 3006 až na výchozí bod výletu – parkoviště v Oldřichovském sedle. Cestou se nám otevírají pěkné pohledy na malebnou horskou obec Oldřichov v Hájích.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/jizerske-hory/5798-okruh-v-oldrichovskych-skalach-a-interaktivni-naucna-stezka