Výlety s dětmi

Okruh z Černé Vody po singletrailu a kolem Smolného vrchu

• Trasa výletu: z Černé Vody do Velké Kraše po singletrailu podél Černého potoka, zpět do Černé Vody po cyklotrase 6047 kolem Smolného vrchu
  • Celková délka cyklotrasy: 17 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro cyklovozíky: pouze po cyklotrase 6047, singletrail je nevhodný

Tento cyklistický okruh je určen pro všechny, které baví jízda v terénu na horských kolech. Okruh zvládnou školní děti, které jsou zvyklé jezdit i po nezpevněných cestách.

První polovina výletu z Černé Vody do Velké Kraše podél Černého potoka vede po singletrailu, který spadá do sítě Rychlebských stezek. Tento singletrail je zařazen do kategorie modrých, tj. lehkých trailů. Úvodní část (cca 1,5 km) vede po asfaltové cestě.

Pro zpáteční cestu z Velké Kraše do Černé Vody zvolíme cyklotrasu 6047 (modré cyklistické značení), která vede po asfaltových a zpevněných lesních cestách. V prostřední části je nutné počítat s menším stoupáním. Z rozcestí „Pod Smolným vrchem“ si můžeme udělat odbočku po zelené turistické značce a vyšlápnout na Smolný vrch (404 m), na jehož severně orientované straně jsou zajímavé skalní útvary „Venušiny misky“ s vyhlídkou. Kola uzamkneme, popřípadě se vystřídáme, nedoporučujeme je tlačit nahoru.

K dispozici je mapa trasy a výškového profilu.

Jízda s cyklovozíkem

Pro jízdu s cyklovozíkem lze použít pouze cyklotrasu 6047 (v obou směrech), singletrail  je nevhodný.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/cyklostezky-cyklotrasy-cyklovozik/rychlebske-hory/3316-okruh-z-cerne-vody-po-singletrailu-a-kolem-smolneho-vrchu