Výlety s dětmi

Okruh z parkoviště pod Pokličkami přes Vojtěchov, Jestřebické pokličky a Jestřebici

• Trasa výletu: okruh z parkoviště pod Pokličkami přes Vojtěchov, Jestřebické pokličky a Jestřebici
  • Celková délka trasy: 7 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: pouze úsek mezi Vojtěchovem a Jestřebicí
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla, místy nutné přenášet

V tomto okružním výletě se projdeme podél mokřadů Pšovky, Vojtěšským dolem s odbočkou k pozoruhodnému skalnímu útvaru vzniklému v důsledku eroze – Jestřebickým pokličkám. Z obce Jestřebice sestoupáme roklí a na ní navazující vedlejší roklí Kokořínského dolu s mnoha pískovcovými útvary k parkovišti pod skalními Pokličkami, kde okruh uzavřeme.

Popis trasy výletu

Auto necháme na parkovišti pod Pokličkami (tzv. Cikánský plácek, dějiště románu Karla Hynka Máchy Cikáni). Na pár metrů vzdáleném rozcestí turistických cest „Pokličky – rozcestí“ se napojíme na červenou turistickou značku směrem do Vojtěchova a jdeme lesem, kde po levé straně sledujeme mokřady Pšovky. Zčásti se pohybujeme po lesní cestě, zčásti po povalovém chodníku. Po skončení lesního úseku cesty se ocitneme na louce, úzká pěšina nás dovede k rozcestí „Vojtěchov – Boudecký mlýn“. Odtud vpravo (cca 50 metrů) se nalézá studánka „Pod Bílou skálou“ na začátku Boudecké rokle, na kterou stojí za to se podívat.

Od "rozcestí Vojtěchov – Boudecký mlýn" se dáme doleva po modré a zelené turistické značce k Vojtěchovu. Turistické značení nás doprovodí na hlavní silnici. Je možné zajít ke studánce u Habešů (od rozcestí Vojtěchov 100 metrů po silnici – směr Kokořínský Důl a odbočka vpravo – 20 metrů).

Z rozcestí „Vojtěchov“ se vydáme po zelené turistické značce současně s cyklotrasou 0012 směrem do obce Jestřebice. Ze severozápadního okraje Vojtěchova po chvíli vstoupíme do lesa. Po 500 metrech se zelená značka s cyklotrasou rozděluje a po 300 metrech opět spojuje, pohodlnější cesta je po cyklotrase. Dorazíme k rozcestí „Jestřebické pokličky – odbočka“ (u posezení s přístřeškem). Výstup k Jestřebickým pokličkám je poměrně příkrý, od rozcestí jsou vzdáleny 200 metrů.

Po návratu zpět k rozcestníku Jestřebické pokličky, odbočka pokračujeme dále po stejném značení do obce Jestřebice. Hned na okraji obce vystoupením z lesa se po levé straně nachází hospůdka Kamenný hostinec s venkovním posezením a hřištěm vybaveným skluzavkou a pružinovými houpadly. Je to v podstatě jediná možnost občerstvení v hospodě na tomto pěším okruhu. V centru Jestřebice u obecního úřadu najdeme obchůdek s potravinami. Odtud pokračujeme vesnicí vlevo po silnici pod vedením současně modré, zelené a žluté turistické značky. Před prvním stavením Malé Jestřebice naše modrá značka odbočí ze silnice vlevo na polní cestu podél plotu a poté podél lesa.

Vstoupíme do lesa a strměji klesáme roklí s mnoha pozoruhodnými pískovcovými skálami. Zanedlouho už kráčíme vedlejší roklí Kokořínského dolu spíše po rovině, popřípadě z velmi mírného kopce. Ve vyústění rokle do Kokořínského dolu přejdeme lávku přes potok a jsme zpět na výchozím místě výletu - na parkovací ploše u silnice pod skalním útvarem Pokličky (tzv. Mšenské pokličky, které jsou známější a více navštěvované než Jestřebické pokličky).

Překročením silnice se dostaneme na křižovatku turistických cest „Pokličky – rozcestí“. Ti, kteří mají ještě dostatek sil, mohou si udělat odbočku na „Pokličky“, kam se musí příkře vystoupat asi 200 metrů převážně po schodech.

Pro kočárky

Pro kočárky je celý okružní výlet nevhodný. Úseky: po červené turistické značce mezi rozcestím Pokličky a Vojtěchovem – kořeny, bahno; rokle mezi Jestřebicí a parkovištěm pod Pokličkami (zpočátku příkrý, místy nerovný terén, kaluže).

Nejlépe sjízdná je pro kočárky trasa mezi Vojtěchovem a Jestřebicí, s tím, že v případě zájmu o výstup na Jestřebické pokličky je nutné se u kočárku vystřídat.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/kokorinsko/1996-okruh-pres-jestrebicke-poklicky-a-jestrebice