Výlety s dětmi

Venušiny misky - skalní útvary a vyhlídka na Smolném vrchu

• Trasa výletu: z Černé Vody na Smolný vrch
  • Celková délka trasy: 8 km
  • Terén: rovinatý, v závěru kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Jako výchozí bod pěšího výletu na Smolný vrch se skalními útvary a vyhlídkou Venušiny misky jsme zvolili obec Černá Voda. Parkoviště najdeme vedle kulturního domu (u rozcestí Černá Voda – kostel, bus). Vydáme se po asfaltové cestě severním směrem po zelené turistické značce.

Po cca půl kilometru zlehka vystoupáme k přístřešku, odkud se otevírá pěkný pohled na obec s kulisou kopcovité krajiny Jeseníků a Rychlebských hor. Z rozcestí odbočíme doprava a nadále po asfaltové cestě, zprvu podél lesa a pak lesem, dorazíme k dalšímu přístřešku s vyhlídkovou terasou na rybník U Dubu (rozcestí Plavný potok). Stále pokračujeme po zelené turistické značce (nyní už po lesní cestě) až na rozcestí Smolný, kde nás čeká závěrečný nejtěžší úsek celého výletu, a to stoupání (asi 400 metrů) na Smolný vrch (404 m n. m.). Odtud pokračujeme ještě pár desítek metrů dále na vyhlídku Venušiny misky s panoramaty Rychlebských hor a Žulovské pahorkatiny. Rozličné skalní útvary na Smolném vrchu vznikly erozí a odnosem žuly. Skalní prohlubně (mísy) tak daly název celé vyhlídce.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/rychlebske-hory/13858-venusiny-misky-skalni-utvary-a-vyhlidka-na-smolnem-vrchu