Výlety s dětmi

Vyhlídková věž Růženka s kruhovými panoramaty

• Trasa výletu: z obce Růžová na Pastevní vrch s vyhlídkovou věží Růženka
  • Celková délka trasy: 2 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Na Pastevním vrchu v katastrálním území obce Růžová se vypíná vyhlídková věž Růženka. 6,5 metrů vysoká betonová rozhledna poskytuje krásný kruhový výhled na českou i německou krajinu. Na severu jsou k vidění Saské stolové hory a oblast pískovcových skal v okolí Pravčické brány. Východním směrem shlédneme další partie Českého Švýcarska a Lužické hory s vrcholy Jedlové a Studence. Více k jihu zpozorujeme Růžový vrch, v pozadí s částí Ralské pahorkatiny a Českého středohoří. Kruhový výhled je na západní straně uzavřen panoramaty Labských pískovců se stolovým vrcholem Děčínského Sněžníku.

Příjezd, parkování, přístupová cesta

Na Pastevní vrch s vyhlídkovou věží Růženka se vypravíme z obce Růžová.

Nejvhodnější místo k zaparkování je u kostela sv. Petra a Pavla. Od parkoviště se dáme pár metrů vpravo na křižovatku, kde zabočíme doprava. Po cca 100 metrech narazíme na stáj Apollo, tam u ohrady se zvířaty odbočíme doleva (šipka na plotě). Pokračujeme kolem pastvin, zanedlouho nás ukazatelé naučné stezky Růžová pošlou doprava až k samotné rozhledně.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/ceskosaske-svycarsko/12254-vyhlidkova-vez-ruzenka-s-kruhovymi-panoramaty