Výlety s dětmi

Na Kraví horu a Sealsfieldův kámen

• Trasa výletu: z Havraníků přes Staré vinice a Havranické vřesoviště, poté Popicemi a Konicemi na Kraví horu, po návratu do Popic na vyhlídku Sealsfieldův kámen a odtud zpět do Havraníků
  • Celková délka cyklotrasy: 14 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro cyklovozíky: ano (pro zkušenější cyklisty - lesní cesty)

Z Havraníků přes Staré vinice a Havranické vřesoviště do Popic

Výlet zahajujeme ve vinařské obci Havraníky. Po cyklotrase EV13 (souběžné s Moravskou vinnou) přejedeme dlouhou náves s kostelem a obecním úřadem uprostřed, za jejímž severním koncem u kapličky odbočíme doprava. Cyklotrasa nás zanedlouho zavede ke Starým vinicím, najdeme tu stánek s prodejem a ochutnávkou vína. Vzápětí se k nám zleva přidá modrá cyklotrasa č. 5000 a červená turistická značka. Sjíždíme dolů Havranickým vřesovištěm, kde se nachází popická kaple (kaple Panny Marie Bolestné). Odtud sjezd pokračuje do obce Popice.

Přes Popice a Konice na Kraví horu

Napojíme se na silnici a stále po modrém cyklistickém značení (5000 a EV13) projedeme Popicemi, následně Konicemi (po pravé straně objevíme dětské hřiště) a pokračujeme stále rovně. Za Konicemi končí silnice. Po slušné lesní cestě se dostaneme až na Kraví horu porostlou vřesovištěm. Odtud máme krásný výhled na Znojmo.

Z Popic na Sealsfieldův kámen

Z Kraví hory se vrátíme do Popic. Hned na začátku obce za hospodou opustíme silnici a odbočíme doprava - směr Sealsfieldův kámen (zelená turistická značka a zelená cyklotrasa 5001). Tuto část výletu trochu stoupáme.

Za chvíli po vstupu do lesa naše značení z cesty odbočuje doprava na lesní pěšinu. Dubovým lesem míříme až k vyhlídce Sealsfieldův kámen (vzdálené odtud cca 1,5 km). Trasa k Sealsfieldově kameni nás nejprve zavede na cyklistickou křižovatku Sealsfieldův kámen - odbočka, kde se dáme doprava a posléze dorazíme na turistické rozcestí Sealsfieldův kámen. Skalní vyhlídka se nalézá kousek za turistickým rozcestím a je z ní krásný výhled do údolí řeky Dyje. Pozor však na děti, nejsou zde žádné zábrany!

Ze Sealsfieldova kamene zpět do Havraníků

Na cyklistické křižovatce Sealsfieldův kámen - odbočka se dáme doprava na cyklotrasu přímo do Havraníků. Poté, co opustíme les, se těšíme pohledy na Havranické vřesoviště.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/cyklostezky-cyklotrasy-cyklovozik/jizni-morava/109-na-kravi-horu-a-sealsfielduv-kamen