Výlety s dětmi

Pěší okruh ze Svojkova přes Modlivý důl

• Trasa výletu: okruh ze Svojkova přes Modlivý důl se skalní kaplí, kolem Hlídkové jeskyně, na vyhlídku Tisový vrch, kolem jeskyně Poustevna a na vyhlídku Dědovy kameny
  • Celková délka trasy: 3 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Během tohoto výletu vyjdeme na vyhlídky, podíváme se do umělých jeskyní (pousteven) a zavítáme i na poutní místo se skalní kaplí.

Trasa výletu

Auto zaparkujeme v obci Svojkov u hotelu Zámeček. Asi 200 metrů odtud se na kopci mezi stromy ukrývá stejnojmenný skalní hrad. Můžeme jej navštívit na začátku nebo v závěru výletu. Na našem výletu se vydáme na opačnou stranu přes silnici. Od rozcestí Svojkov - zámeček vyrazíme po červeném a souběžně zeleném turistickém značení a začneme zlehka stoupat Modlivým dolem. Na okraji lesa po pravé straně uvidíme studánku U Strážce založenou v roce 2000. Podél lesní cesty se nacházejí zajímavé skalní útvary.

První zastávku si dáme na poutním místu se skalní kaplí Modlivý důl. Odsud stoupáme již strměji cestou v úzkém sevření skal stále po červené a zelené turistické značce. Zanedlouho po pravé straně spatříme do skály vytesanou Hlídkovou jeskyni. Kousek nad jeskyní, na křižovatce cest, zahneme doprava na žlutou turistickou značku, která nás zavede na vyhlídku Tisový vrch na západním úbočí stejnojmenného kopce. Odtud krátce klesáme k jeskyni Poustevna

Dále na žluté - od rozcestí Dědovy kameny si lze udělat 300 metrovou odbočku na vyhlídku Dědovy kameny. V místě, kde jsou ve skále vysekané schody, je možné zvolit lehčí cestu, která nevede tak členitým terénem. Na skále vedle schodů nás na to upozorní nápis LEHČÍ CESTA a šipka doprava. Po návratu na rozcestí Dědovy kameny sestoupíme po žluté až do Svojkova.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/ceskolipsko-a-machuv-kraj/1065-pesi-okruh-ze-svojkova-pres-modlivy-dul