Výlet s kočárkem z mezistanice lanové dráhy Růžová hora do Pece pod Sněžkou

Aktualizováno 23. 5. 2015
Růžová hora – Pec pod Sněžkou

Turistická oblast: Krkonoše a Podkrkonoší, Česká republika

Popis trasy výletu: lanovkou z Pece pod Sněžkou do mezistanice Růžová hora, odtud přes Růžohorky, Portášovy Boudy, Janovy Boudy a Velkou Úpu zpět do Pece pod Sněžkou

Vhodné pro kočárky: ano

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla

Terén: kopcovitý (z kopce)

Celková délka trasy: 11 km

K výchozímu bodu výletu se dostaneme kabinovou lanovkou (stanice Růžová hora), která převáží i kočárky a odtud příjemnou procházkou sestoupáme až do Pece pod Sněžkou. Trasa výletu vede po asfaltových cestách.

Popis trasy výletu

V Peci pod Sněžkou na placeném parkovišti necháme vůz a vydáme se do pozvolného kopce po asfaltové silnici podél řeky Úpy k nástupní stanici kabinové lanovky na Sněžku, která je v provozu celoročně. Mezistanici má na Růžové hoře, kde vystoupíme. Jízdu lanovkou s kočárkem na konečnou stanici nedoporučujeme, je nutné zdolat velké množství schodů v úvodní části při sestupu ze Sněžky.

Po výstupu z mezistanice „Růžová hora“ se dá se sportovním kočárkem dojít k turistickému rozcestí Růžová hora, odkud se otevírá moc pěkný pohled na Sněžku. Doprovodí nás sem žluté turistické značení. Vrátíme se zpět a od rozcestí Růžová hora – lanovka u mezistanice lanové dráhy Růžová hora navážeme na kvalitní asfaltovou silničku vedoucí z mírného kopce. Držíme se stále žluté turistické značky. Pásmo kosodřeviny tu střídá smrkový les.

Po 1 kilometru se odbočením vpravo z asfaltky na pěšinu dostaneme na rozcestí Růžohorky. Nalézají se tu dvě horské boudy – Horská bouda Růžohorky a Děčínská bouda, ve kterých se můžeme občerstvit. Za pěkného počasí lze posedět i venku. Na loukách spatříme pasoucí se dobytek a u chaty Růžohorky dětem poslouží k hrátkám malé dětské hřiště. Odtud se vydáme po zelené souběžné se žlutou turistickou značkou lesem po asfaltové cestě, která je místy strmější. Dorazíme k rozcestí Nad Portášovými Boudami na okraji lesa. Na stráni jsou roztroušené horské chalupy, končí tu sedačková lanovka Portášky z Velké Úpy, v jejíž blízkosti se nalézá Horská chata Portášky.

Vstoupíme opět do lesa. Na rozcestí Pod Portášovými Boudami nás zelená turistická značka opouští a odbočuje doleva směrem ke Spálenému Mlýnu. Dále pokračujeme jen po žluté turistické značce, po níž dorazíme k rozcestí Janovy Boudy.

V Hotelu Bouda Jana si můžeme dát pauzu. Z rozcestí zabočíme vpravo a kráčíme po asfaltové cestě s modrou turistickou značkou, která se po chvilce od asfaltky odklání na lesní cestu ve strmém svahu. My pokračujeme po asfaltové cestě se značením cyklotrasy K22A až do Velké Úpy.

Od rozcestí Velká Úpa se vydáme podél hlavní silnice souběžně po žluté, zelené a modré turistické značce. Po chvíli přejdeme hlavní silnici a můstek přes řeku Úpu. Od rozcestí Javoří Mlýn následujeme už jen modrou turistickou značku údolím (tzv. Starou cestou) podél Úpy až do Pece pod Sněžkou. Starou cestou vede vycházková stezka Krakonošova zpovědnice určená rodinám s dětmi doplněná o zajímavé herní prvky.

Trasa výletu na mapě

Zobrazit mapu v plné velikosti
Na podrobné mapě jsou další tipy na výlet v okruhu 25 km

Další tipy kam s dětmi v okolí