Hřebenovka z Horních Míseček nad Špindlerovým Mlýnem - Labskou

Aktualizováno 3. 2. 2015
Výlety s dětmi: Výlet z Horních Míseček nad Labskou

Turistická oblast: Krkonoše, Česká republika

Popis trasy výletu: 1. okruh z Horních Míseček kolem Harrachovy skály na rozcestí nad lyž. střediskem Labská a zpět přes vrch Mechovinec, 2. pro kočárky - z Horních Míseček kolem Harrachovy skály na rozcestí nad lyž. střediskem Labská a zpět

Typ výletu: pěší

Vhodné pro kočárky: ano (sportovní do terénu, golfky) - pouze k rozc. nad lyžař. střediskem Labská (pod rozc.  "Pod Černou skálou")

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ano (pouze k rozc. nad lyžař. střediskem Labská - pod rozc.  "Pod Černou skálou")

Terén: pro kočárky rovinatý až mírně kopcovitý, pěší okruh rovinatý až kopcovitý

Celková délka trasy:  7 km (pro obě varianty - pěší okruh i trasa pro kočárky)

Tento výlet zahájíme v Horních Mísečkách a vydáme se hřebenovou trasou nad Špindlerovým Mlýnem a Labskou. Trasa vede po kvalitní lesní cestě, vhodné pro kočárky, odrážedla, případně i odstrkovadla (plastové motorky).

Zaparkujeme na centrálním parkovišti v Horních Mísečkách a od něj stoupáme do kopce po hlavní asfaltové silnici, zanedlouho zabočíme doprava a dorazíme k rozcestníku Horní Mísečky - vlek. Po levé straně se nachází Medvědín, my se dáme doprava na červenou souběžně s modrou turistickou značku a zároveň cyklotrasu K12.

Na rozcestí „Pod Harrachovou skálou" se modrá s červenou turistickou značkou rozchází. Zde máme možnost odbočit doprava a po červené značce vyšlápnout na Harrachovu skálu (1.035 m), z které se nám otevírá údolí Špindlerova Mlýna a před námi se v dáli vypíná nejvyšší hora Krkonoš - Sněžka. Pokud jsme na výletě s kočárkem, stojí za to se ve výhledu vystřídat, protože pohled do překrásné krkonošské krajiny je vážně okouzlující. Vyhlídka je od rozcestí vzdálena asi 500 metrů.

Vrátíme se zpět na rozcestí s modrou turistickou značkou a po ní souběžně s cyklotrasou K12 pokračujeme po hřebeni mírně z kopce. Po chvíli se modrá tur. značka s cyklotrasou rozchází. My kráčíme po cyklotrase K12, přejdeme přes sjezdovku a zanedlouho se ocitneme na dalším rozcestí s modrou turistickou značkou. Výlet je možné si ještě cca kilometr prodloužit, ale pak cesta vede z kopce dolů a zpátky bychom museli stoupat. Pokud jsme se vypravili s kočárkem, je nejlepší se odtud do Horních Míseček vrátit stejnou cestou.

V případě, že máme větší děti, je možné se vrátit do Horních Míseček v rámci okruhu přes vrch Mechovinec. Po modré turistické značce vyjdeme na rozcestí Pod Černou skálou, odkud se vydáme pod vedením červeného turistického značení přes Mechovinec zpět k Harrachově skále. Tento úsek výletu nás čeká trocha stoupání. Pro kočárky je cesta neprůjezdná.

Trasa výletu na mapě: Trasa pro kočárky

Zobrazit mapu v plné velikosti
Na podrobné mapě jsou další tipy na výlet v okruhu 25 km

Trasa výletu na mapě: Pěší okružní trasa