Výlet na rozhlednu Radejčín

České středohoří - výlety s dětmi

Aktualizováno 16. 1. 2015

Popis trasy výletu: ze železniční zastávky Radejčín na rozhlednu Radejčín

Vhodné pro kočárky: ne

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Terén: mírně kopcovitý

Celková délka trasy: 2 km

Příjezd autem: ze silnice E55 odbočit v obci Velemín (mezi Lovosicemi a Teplicemi) na Bílý Újezd a dále pokračovat přes Hrušovku po úpatí hory Kletečná až k železniční zastávce Radejčín (za přejezdem odbočit vpravo; z Ústí n. L. po silnici č. 258 do Řehlovic, kde je nutné odbočit vlevo na Habroviny, Radejčín a dále k železniční zastávce Radejčín.

Na jihu Českého středohoří navštívíme volně přístupnou rozhlednu Radejčín dokončenou v roce 2009 a otevřenou veřejnosti od července 2010. Nalézá se na levém břehu řeky Labe.

Zaparkujeme u železniční zastávky Radejčín. Žluté turistické značení, které vedlo v blízkosti rozhledny, bylo dočasně vzhledem k výstavbě dálnice D8 (zde vede tunelem) přerušeno. Máme dvě možnosti, jak se k rozhledně Radejčín vydat, případně je můžeme zkombinovat pro cestu tam a zpět.

V prvním případě vyjdeme od železniční zastávky po silničce směrem na Dubice, po pár metrech odbočíme vpravo do mírného kopečka podél zahrad. Za hřebínkem odbočíme vlevo a po horním okraji pole podél stromů a keřů kopírujeme hřeben, až před sebou zahlédneme rozhlednu. K ní vede cesta začínající o několik metrů výše skrz vzrostlou travnatou plochu obklopenou keři.

V druhém případě rovněž půjdeme po silničce směr Dubice, ale pokračujeme rovně (po levé straně stavení), až dojdeme k místu, kde je silnička přepažena plechovým plotem, za kterým se nachází technické zázemí pro stavbu dálnice (z toho důvodu je silnička nyní neprůjezdná). Jdeme podél plotu vpravo a narazíme na cestu, která nás vpravo do kopce vyvede na hřeben, kde zahlédneme rozhlednu, ke které dojdeme stejně jako v prvním případě cestou obklopenou vzrostlou trávu. Obě cesty k rozhledně měří necelý kilometr. Cesta není příliš vhodná pro kočárky a odrážedla.

Železná opláštěná rozhledna stojí v nadmořské výšce cca 370 m. Je vysoká asi 30 m a vyhlídková plošina je ve výšce asi 20 m.

Rozhled: Okolní hory Českého středohoří - Kletečná, Újezdská hora, Kubačka, Debus, Dubický kopec, údolí Labe, za Labem Varhošť, Deblík, Trabice, Plešivec, Kamýk, Strážiště, Radobýl, na severozápadě hřeben Krušných hor

Trasa výletu na mapě: První varianta trasy

Zobrazit mapu v plné velikosti
Na podrobné mapě jsou další tipy na výlet v okruhu 25 km

Trasa výletu na mapě: Druhá varianta trasy

České středohoří – vyhlídky z levého břehu Labe

Na levém břehu Labe v Českém středohoří se nachází několik vyhlídek, odkud se nabízí kouzelné rozhledy nejen na kroutící se řeku prodírající se Českým středohořím. Zdatní turisté jsou schopni absolvovat výlet vcelku se začátkem v Ústí nad Labem pod rozhlednou Větruše přes Humboldtovu vyhlídku až po konec v Dubicích případně v Radejčíně. Protože my chceme podniknout výlet s dětmi, rozdělili jsme tuto oblast na jednotlivé samostatné části, z kterých je možné si vybrat. Výchozí místa jsou dostupná autem, některá autobusem, příp. osobním vlakem.

Další tipy kam s dětmi v okolí

Vyhlídky v okolí Dubic – Dubiček

Vyhlídky nad Vaňovem - Vaňovská skála, Vaňovský vodopád a vyhlídka Vrkoč

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Hrad Střekov – zřícenina gotického hradu s výhledem na labské údolí
Hrad Střekov

Popis trasy výletu: prohlídka zříceniny hradu Střekov v Ústí nad Labem

Vhodné pro kočárky: ne

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Terén: kopcovitý

Celková délka trasy: parkoviště je u vchodu na první nádvoří

Labskou stezkou z Velkých Žernosek do Střekova

Turistická oblast: České středohoří, Česká republika

Popis trasy výletu: Labskou stezkou z Velkých Žernosek přes Libochovany, Církvice, Sebuzín, Brnou do Střekova, možnost návratu vlakem

Typ výletu: cyklistický

Vhodné pro cyklovozíky: ano

Terén: rovinatý

Celková délka cyklotrasy: 36 km (stejnou cestou zpět), 20 km (při návratu vlakem)

Vyhlídky nad Vaňovem - Vaňovská skála, Vaňovský vodopád a vyhlídka Vrkoč
Vyhlídky nad Vaňovem

Turistická oblast: České středohoří, Česká republika

Popis trasy výletu: 1. z Podlešína na Vaňovskou skálu, 2. z Podlešína na vyhlídku Vrkoč

Typ výletu: pěší

Vhodné pro kočárky: 1. na Vaňovskou skálu sportovní kočárky do terénu, 2. na vyhlídku Vrkoč nevhodné pro kočárky

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: 1. na Vaňovskou skálu vhodné pro odrážedla, 2. na vyhlídku Vrkoč nevhodné

Terén: mírně až středně kopcovitý

Celková délka trasy: 1. na Vaňovskou skálu a zpět 1 km, 2. na vyhlídku Vrkoč a zpět 6 km

Mobilní mapová aplikace

Mapová aplikace Locus Pro

NOVINKA: V mapové aplikaci Locus Map pro Android lze nahrávat turistické a cyklistické balíčky obsaující všechny výlety z vybrané oblasti včetně tras, popisů, fotografií a zajímavostí v blízkosti trasy a následně lze vše používat offline! Aplikace je ke stažení na Google Play.