Výlety s dětmi

• Trasa výletu: z obce Košátky Košáteckým lesem
  • Celková délka trasy: 9 km
  • Terén: rovinatý, mírně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu (níže popsaný okruh); zčásti golfky (pouze po páteřní asfaltové cyklotrase)
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla; zčásti odstrkovadla (po páteřní asfaltové cyklotrase)

Košátecký les se rozkládá mezi obcemi Košátky a Konětopy nedaleko Byšic u Mělníka. Les protíná 6 kilometrů dlouhá asfaltová cyklotrasa 8162 spojující Košátky a Konětopy, která je vhodná na procházku s kočárkem (i s golfkami). Kromě cyklotrasy vedou lesem další zpevněné i nezpevněné cesty.

Okruh Košáteckým lesem s terénním kočárkem

Na mapě vyznačujeme okruh, který jsme prošli s kočárkem, tato trasa je přijatelná pro sportovní kočárky do terénu. Výchozím bodem výletu jsou Košátky, ze kterých vyrazíme po již zmíněné cyklotrase a zároveň žluté turistické značce. Uprostřed lesa na kopečku žlutá značka opouští cyklotrasu a směřuje doprava na lesní cestu k rozcestí „U svatého Josefa“. Protože dále už žlutá značka pokračuje po pěšině nepříliš vhodné pro kočárky, vrátíme se zpět na cyklotrasu. Přejdeme ji a po 200 metrech odbočíme doprava.

Po lesní cestě, nejdříve po rovině, později z kopce dolů, se dostaneme k asfaltce, po které se dáme doprava. Po necelém kilometru se ocitneme opět na hlavní cyklotrase, po níž kráčíme doprava mírně do kopce. Asfaltová cesta nás dovede zpět do Košátek.

V letních měsících můžeme výlet spojit s koupáním v některé z pískoven u Konětop.