Výlety s dětmi

Výlet z Havraníků na Sealsfieldův kámen

• Trasa výletu: okruh z Havraníků přes Popice a skalní vyhlídku Sealsfieldův kámen
  • Celková délka trasy: 8 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu

Tento pěší výlet zahajujeme ve vinařské obci Havraníky, trasa vede po polních a lesních cestách vhodných pro terénní kočárky. Za severním koncem dlouhé návsi, na které se nalézá uprostřed kostel, odbočíme doprava. Procházíme okrajem obce a poté Starými vinicemi, kde je stánek s prodejem a ochutnávkou vína. Po chvíli se napojíme na červenou turistickou značku a dáme se po ní směrem do Popic.

Sejdeme kopec Havranického vřesoviště, kde se nachází kaple Panny Marie Bolestné. Pod kopcem na okraji obce Popice pokračujeme doprava stále po červené turistické značce. Po silnici projdeme Popicemi, v kopci u restaurace odbočíme vlevo a napojíme se na zelenou turistickou značku ve směru na Sealsfieldův kámen. Zpočátku mírně stoupáme podél vinic a zanedlouho se ocitneme v dubovém lese. Držíme se stále zeleného turistického značení. Na rozcestí s cyklotrasou zahneme doprava na cca 200 metrů vzdálenou vyhlídku Sealsfieldův kámen, která nabízí krásný výhled do údolí řeky Dyje. Pozor na děti, nejsou tu žádné zábrany!

Až se rozhlédneme, vrátíme se na předchozí rozcestí a vydáme se doprava po cyklotrase 5001. Poté, co opustíme les, se těšíme pohledy na Havranické vřesoviště a míříme cestou z kopce zpět do Havraníků.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/jizni-morava/634-vylet-z-havraniku-na-sealsfielduv-kamen