Výlety s dětmi

Procházka malebným Mariánským údolím u Brna

• Trasa výletu: Mariánským údolím od zábavního areálu Eldorádo k vodní nádrži Říčka - koupaliště
  • Celková délka trasy: 11 km (lze kdykoli ukončit a vracet se zpět)
  • Terén: rovinatý
  • Vhodné pro kočárky: ano
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ano

Do romantického Mariánského údolí se dostaneme z východního okraje brněnské městské části Brno – Líšeň. Autobusem MHD lze dojet na konečnou zastávku. Autem o kousek dále na placené parkoviště vedle zábavního areálu Eldorádo. Napojíme se na bezbariérovou asfaltovou stezku podél levého břehu a proti proudu „říčky Říčky“. Po chvíli chůze míjíme vpravo Kadlcův Mlýn, ve kterém se nalézá restaurace a penzion.

Pokračujeme kolem vodních nádrží, jež vznikly na Říčce v letech 1953 – 1967 pro cementárnu v Mokré. První vodní nádrž nese název „U Kadlcova Mlýna“. Za touto vodní nádrží přejdeme pod hrází nádrže „Pod Hrádkem“ na druhý břeh Říčky. Na rozcestí Pod hrádkem – pod hrází odbočíme doleva na modré turistické značení, které nás však zanedlouho opouští a stoupá ke zřícenině Horákovského hradu. Po 1,5 km dorazíme k restauraci Muchova bouda u další vodní nádrže. Odtud je možné si výlet prodloužit k poslední vodní nádrži „Říčka – koupaliště“, kde i končí bezbariérová stezka.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/jizni-morava/2248-prochazka-malebnym-marianskym-udolim-u-brna