Výlety s dětmi

Výlet z Ratají nad Sázavou do Ledečka

• Trasa výletu: z vlakového nádraží v Ratajích nad Sázavou kolem zříceniny hradu Pirkštejn, k zámku a odbočka na Ratajský výhled, po návratu z Ratajského výhledu cestou do Ledečka, návrat do Ratají vlakem; pro kočárky - upravená trasa (kromě odbočky na Ratajský výhled)
  • Celková délka trasy: 6 km (pro kočárky 4,5 km)
  • Terén: rovinatý, zčásti kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu (upravená trasa - kromě odbočky na Ratajský výhled)
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla (kromě odbočky na Ratajský výhled)

Trasa tohoto výletu vede z převážné části údolím Sázavy. A protože tudy také prochází železniční trať, výlet si můžeme zpestřit kratičkou jízdou vlakem při zpáteční cestě z Ledečka do Ratají nad Sázavou, čímž jistě potěšíme děti. Pokud se vypravíme s kočárkem, odbočku k Ratajskému výhledu vynecháme, protože je k němu cesta úzká a místy kamenitá.

Do Ratají nad Sázavou lze dojet autem nebo vlakem. Od vlakového nádraží, kde je možnost zaparkování auta, se napojíme na červenou turistickou značku, po které vystoupáme ke zřícenině hradu Pirkštejn. Prohlédneme si ji jen zvenčí, protože není přístupná veřejnosti. Pokračujeme na rozcestí Rataje nad Sázavou - zámek. Odtud navážeme na zelenou turistickou značku směrem na Ratajský výhled, z kterého máme pěkný pohled do údolí Sázavy.

Vrátíme se zpět na rozcestí Rataje nad Sázavou - zámek a vedeni červenou turistickou značkou klesáme k řece. Cesta kopíruje tok Sázavy až do Ledečka. V Ledečku turistickou značku opustíme a přejdeme most na druhý břeh řeky. Dále pokračujeme vpravo po málo frekventované silnici k vlakovému nádraží. Do Ratají nad Sázavou se můžeme vrátit vlakem, v tomto úseku vlak projíždí železničním tunelem.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/posazavi/150-vylet-z-rataji-nad-sazavou-do-ledecka