Výlety s dětmi

• Celková délka cyklotrasy: 15 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro cyklovozíky: ne

Na tomto cyklistickém okruhu zavítáme do okrajové části přírodního parku Česká Kanada v okolí Nové Bystřice. Většina trasy je po asfaltovém povrchu, zbytek po zpevněné lesní cestě. Je nutné počítat s tím, že 2 kilometry se pojede po silnici druhé třídy s mírným nebo středním provozem. První půlka okruhu je většinou do mírného kopce, druhá půlka z kopce a po rovině.

Výlet zaujme jak milovníky přírody tak i historických památek. Na trase si prohlédneme centrum města Nová Bystřice či barokní kostel Nejsvětější Trojice v osadě Klášter, u něhož je možné se osvěžit z léčivé studánky. Cestou mineme několik rybníků. Můžeme si tedy nachystat s sebou něco ke krmení vodních ptáků.

Nová Bystřice => Klášter

Výlet zahájíme na Mírovém náměstí v Nové Bystřici. Po cyklotrase 1008 míříme k rakouským hranicím. Na okraji města po levé straně uvidíme Novobystřický rybník a po pravé straně Mnišský rybník.

Asi 500 metrů před rakouskými hranicemi se cyklotrasa na chvíli napojí na silnici II/128 a těsně před bývalým hraničním přechodem zabočuje doleva.

Sjíždíme k rybníku Trávničný a mírně stoupáme ke křižovatce asfaltových cest. Zde cyklotrasa 1008 zabočuje doleva, my však pokračujeme rovně a na další křižovatce (u přístřešku) se dáme doleva.

Po 500 metrech dojedeme na vedlejší silnici s číslem cyklotrasy 1007 a na ní prudce zabočíme vpravo. Vystoupáme do osady Mýtinky. Tam zahneme vlevo na neznačenou cestu a stále cestou vzhůru směrujeme k lesu. Na jeho periferii se mírně stáčíme doleva a po lesní, později polní cestě přijíždíme do osady Klášter. V centru si nelze nevšimnout majestátního kostela Nejsvětější Trojice a Klášterského rybníka vedle něj. Zajímavostí je, že pod oltářem kostela se stékají tři léčivé prameny, které v potůčku vyvěrají ve studánce na západním břehu Klášterského rybníka.

Klášter => Nová Bystřice

V Klášteře navážeme na silnici II/152, po níž vede cyklotrasa 32, a vyrazíme doleva. Chvíli stoupáme a pak si užíváme rychlý sjezd do osady Albeř, kde cyklotrasa 32 opouští hlavní silnici a odbočuje doleva skrz podjezd železniční trati. Cyklotrasa nás dále provází klidnou osadou Albeř a na ní navazující Novou Bystřici.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/cyklostezky-cyklotrasy-cyklovozik/jizni-cechy/13202-na-kole-z-nove-bystrice-do-klastera