Výlety s dětmi

Cyklistický výlet v okolí Stálkova

• Trasa výletu: okruh ze Stálkova přes pozůstatky středověké vesnice Pfaffenschlag, rybníky Dědek, Vožralý a Velký Troubný
  • Celková délka cyklotrasy: 13 km
  • Terén: mírně až středně kopcovitý
  • Vhodné pro cyklovozíky: ne

Tento 13 kilometrů dlouhý okruh zahájíme v obci Stálkov, která se nachází 5 kilometrů západně od Slavonic. Asi jedna třetina výletu je po silnicích s menším provozem, zbytek je po lesních a asfaltových cestách.

Ze Stálkova vyrazíme po silnici ve směru do Starého Města pod Landštejnem (cyklotrasa 1006). Z větší části klesáme a na okraji lesa za horizontem zabočíme doleva na neznačenou cestu podél lesa. Po 400 metrech se napojíme na červenou turistickou značku, které se budeme držet přes rozcestí Slavonický les až k rozcestí U Pfaffenschlagu. Zde si uděláme krátkou odbočku vlevo po zelené turistické značce k pozůstatkům středověké vesnice Pfaffenschlag, Spálenému rybníku a bunkru lehkého opevnění.

Poté se vrátíme na červenou značku a po ní pokračujeme k rozhraní rybníků Vožralý a Staré koupaliště. Značku zde opustíme, odbočíme doleva, projedeme mezi rybníky k silnici spojující Stálkov a Slavonice. Po ní se dáme doprava a po 100 metrech z ní uhneme doleva na asfaltovou cestu a brzy začneme stoupat. V jednom úseku se k nám připojí Graselova stezka – Slavonice, která se vzdálí a kterou později opět přetneme. V místech, kde ji budeme přetínat, můžeme zabočit vpravo ke skále s Graselovou trojmužnou předovkou (100 m) a Graselově sluji (300 m).

Vrátíme se na asfaltku, z níž vlevo mezi stromy uvidíme rybník Velký Troubný. Na křižovatce se silnicí (u kamenného kříže) zahneme vlevo a po silnici míříme do Stálkova. Cestou vpravo spatříme rybník Malý Troubný.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/cyklostezky-cyklotrasy-cyklovozik/jizni-cechy/13153-cyklisticky-vylet-v-okoli-stalkova