Výlety s dětmi

Okruh přes tři skalní vyhlídky v CHKO Broumovsko

• Trasa výletu: okruh z parkoviště Slavný přes Zaječí rokli, Kamennou bránu, vyhlídku Koruna a Slavenskou vyhlídku
  • Celková délka trasy: 10 km
  • Terén: středně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Na tomto výletu zavítáme na tři skalní vyhlídky (Kamenná brána, Koruna a Slavenská) nalézající se v CHKO Broumovsko. Pěší okruh vede převážně skalnatým terénem, z menší části po asfaltové cestě.

Ze Slavného k vyhlídce a skalnímu útvaru Kamenná brána

Výchozím bodem je parkoviště nad horskou osadou Slavný na jihozápadním úpatí Broumovských stěn. Od roku 1961 je osada nedílnou součástí obce Suchý Důl a se svou nadmořskou výškou je nejvýše položeným trvale obydleným místem v CHKO Broumovsko.

Vydáme se po hřebeni s asfaltovou cestou v doprovodu žluté turistické značky, kde se nám otevírají krásné panoramatické pohledy. Zakrátko dorazíme na rozcestí Nad Slavným. Odtud pokračujeme stále po žluté a sestupujeme po kamenité stezce do divoké Zaječí rokle. Na konci Zaječí rokle uhneme doprava a jdeme členitým skalnatým terénem po úbočí Broumovských stěn. Po asi kilometru se můžeme osvěžit vodou z horského pramene. Po následném půl kilometru náročnějšího stoupání dorazíme k odbočce na skalní vyhlídku Kamenná brána (cca 100 metrů). Jedná se o jeden z nejpozoruhodnějších skalních útvarů v Broumovských stěnách. Kamenná brána (722 m n. m.), jež vznikla nerovnoměrným zvětráváním pískovce, má výšku a šířku 5 metrů. Je od ní pěkný pohled na Broumovsko (obec Martínkovice), hraniční Javoří hory a polské Soví hory.

Od Kamenné brány na vyhlídku Koruna

Po návratu od Kamenné brány k rozcestníku s odbočkou se nadále držíme žluté turistické značky. Obklopeni pískovcovými skalami postupně vystoupáme na rozcestí s odbočkou na vyhlídku Korunu. Asi půlkilometrová odbočka vede mezi zajímavými skalními útvary a kolem vyhlídkového místa. Vyhlídka Koruna nás za dosud vynaloženou námahu odmění širokým rozhledem na Broumovskou kotlinu a Soví hory v Polsku.

Od Koruny na parkoviště nad Slavným s odbočkou na Slavenskou vyhlídku

Od Koruny se vrátíme na rozcestí, dáme se doleva a po žluté sestoupáme na rozcestí U Zeleného hájku. Tady po pár desítkách metrů po turisticky neznačené cestě dojdeme na rozcestí Zelený hájek. Zabočíme doprava na zelenou turistickou značku a po rovině až mírným klesáním se dostaneme na rozcestí Pelovka. Vpravo se napojíme na asfaltovou cestu s červeným a zeleným turistickým značením, po níž vede souběžně cyklotrasa. Čeká nás pohodová procházka až na rozcestí Nad Slavným, kde uzavíráme okruh. Cestou narazíme na odbočku po červené k Slavenské vyhlídce, ze které je vidět na Broumovskou kotlinu, Javoří hory, Soví hory, Velkou Kupu a do Zaječí rokle.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/broumovsko-nachodsko/11257-okruh-pres-tri-skalni-vyhlidky-v-chko-broumovsko