Cyklistický okruh z Modravy přes Tříjezerní slať

Šumava - cyklostezky a cyklotrasy pro děti

Aktualizováno 13. 7. 2016
Cyklostezky a cyklotrasy na Šumavě

Turistická oblast: Šumava, Česká republika

Popis trasy výletu: okruh z Modravy přes Javoří pilu, Tříjezerní slať, Rokytu a zpět na Modravu

Typ výletu: cyklistický

Vhodné pro cyklovozíky: ano

Terén: rovinatý až mírně kopcovitý

Celková délka cyklotrasy:  17 km

Zaparkujeme na Modravě – větší placené parkoviště, vydáme se cyklotrase 2113 směr Rybárna. Jedeme po kvalitní asfaltové cestě po rovině podél Roklanského potoka. Po 2 km se dostaneme k rozcestí Rybárna. Zde se rozcházejí dvě cesty. Jedna cesta vede dále při toku Roklanského potoka, druhá je sice zkratkou přímo na Tříjezerní slať, ale vede do prudkého kopce. Doporučujeme pokračovat podél Roklanského potoka. U rozcestí Javoří pila odbočíme doprava na cyklotrasu 2117 a od potoka se vzdalujeme. Zpočátku stoupáme do mírného kopce, na rozcestí Pod Oblíkem zahneme doprava k rozcestí Tříjezerní slať s odbočkou na Tříjezerní slať.

Po prohlídce rašeliniště postupně sjíždíme po cyklotrase 2117 a následně cyklotrase 2114 (podél Vchynicko - tetovského plavebníkho kanálu) na Rokytu. Zde můžeme navštívit informační středisko a prohlédnout si venkovní geologickou expozici. Odtud se vrátíme cca 100 metrů na rozcestí Rokyta a pokračujeme doleva po cyklotrase 2114 podél Vchynicko - tetovského kanálu, směr Modrava. Zanedlouho se nám otevře po levé straně pohled do údolí řeky Vydry, na královácký dvorec Antýgl z 18. století se šindelovými střechami a zvoničkou, v jehož okolí se v současné době rozprostírá autokemp.

O kousek dále přejedeme přes hradlový most "rechli", kde z řeky Vydry vyúsťuje a svou plavbu začíná Vchynicko - tetovský plavební kanál. Když je nízký stav vody, je na řece pěkná oblázková pláž. Děti si tu rády hrají, sbírají kamínky a cachtají se. Mohou též vlastnoručně přispět do sbírky "kamenných mužíků". Od rozcestí Rechle zabočíme na vedlejší silnici, máme před sebou poslední 2 km na Modravu a tam okruh uzavíráme.

Další možnosti parkování:

• neplacené parkoviště u IC Rokyta
  • neplacené parkoviště u rozcestí Rechle

Trasa výletu na mapě

Zobrazit mapu v plné velikosti
Na podrobné mapě jsou další tipy na výlet v okruhu 25 km

Rybárna

Rozcestí Rybárna je pojmenováno dle bývalé hájenky, která se zde nachází. Její název nemá nic společného s rybami, ale je odvozen od jména posledního majitele Fischera. V současné době slouží jako ubytovací zařízení.

Tříjezerní slať

Tříjezerní slať nese název podle tří rašelinných jezírek, z nichž největší má rozlohu 7 arů a hloubku 2 m. Voda v jezírkách má tmavěhnědé zbarvení. Porost rašeliniště tvoří mimo obvyklé rašeliništní flóry i klečovitá borovice blatka a smrky. Kolem jezírek poletuje velké množství pestře zbarvených vážek. Tříjezerní slatí procházíme po 250 m dlouhém povalovém chodníku.

Vchynicko-tetovský plavební kanál

Vchynicko-tetovský plavební kanál vybudovaný v letech 1799-1801 inženýrem J. Rosenauerem jako spojnice řek Vydry a Křemelné sloužil k plavení dřevaKanál měl za úkol překonat nesplavný tok Vydry u Antýglu. Délka kanálu činí 14,4 kilometrů a výškový rozdíl 190 metrů. Umělé koryto je místy až 5 metrů široké. Na některých místech kanál překlenují mostky. Do roku 1958 byl kanál částečně využíván až po obec Rokytu. Dnes kanálem proudí pouze přebytečná voda, protože od rozvodny v Mosau se voda již vede podzemním potrubím do akumulační nádrže Selský vrch.

Rokyta

Na Rokytě sídlí informační středisko NP Šumava. Je zde stálá expozice historie a osídlení horní části Šumavy. Venkovní expozice s altánem nabízí přehledný popis a ukázku hornin nacházejících se na Šumavě.

Modrava

Obec Modrava leží při soutoku Modravského, Roklanského a Filipohuťského potoka, které odtud tvoří řeku Vydru. V 18. století se na Modravě intenzivně těžilo dřevo. K jeho přepravě byl vystavěn Vchynicko-tetovský plavební kanál, který vybočuje z řeky Vydry mezi Modravou a Antýglem.

Další tipy kam s dětmi v okolí

Z Modravy na Březník

Výlet z Modravy podél Roklanského potoka

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Naučná stezka Kolem pranýře za výhledy

Turistická oblast: Šumava, Česká republika

Popis trasy výletu: z Kašperských Hor naučnou stezkou přes Šibeniční vrch a vrch Vinice k lesní kapli Panny Marie Pomocné, kolem kostela sv. Mikuláše a kaple sv. Anny zpět do Kašperských Hor

Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla

Terén: mírně až středně kopcovitý

Celková délka trasy: 6 km

Z Horské Kvildy na Antýgl (nebo až k Turnerově chatě)
Výlety s dětmi: Šumava

Turistická oblast: Šumava, Česká republika

Popis trasy výletu: z Horské Kvildy na Antýgl (případně až k Turnerově chatě) a zpátky

Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla

Terén: rovinatý až mírně kopcovitý

Celková délka trasy:  9 km na Antýgl a zpět, 15 km k Turnerově chatě a zpět

Cestou zlatokopů v Amálině údolí
Cestou zlatokopů v Amáliném údolí

Turistická oblast: Šumava, Česká republika

Popis trasy výletu: od rozcestí Zlatý potok u Kašperských Hor naučnou stezkou Cestou zlatokopů podél Zlatého potoka

Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu

Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ano

Terén: rovinatý

Celková délka trasy: 3 km

Tipy kam s dětmi v jižních Čechách a na Šumavě

pesi Pro malé turisty a maminky s kočárkem jsou tu pěší výlety v jižních Čechách výlety na Šumavě cyklo Pro cyklisty máme výlety s dětmi na kole – cyklostezky a cyklotrasy v jižních Čechách a na Šumavě.
muzea-vystavy Nejen na podzim a v zimě se hodí tipy kam s dětmi v jižních Čechách do muzea nebo na výstavu akce Stále něco nového se děje na akcích pro děti v jižních Čechách
zviratka Zvířátka si děti užijí v ZOO a na farmách v jižních Čechách. ubytovani Ubytování s dětmi najdete v hotelech a penzionech v jižních Čechách.