Okruh přes Voděradské bučiny a naučnou stezku Klokočná

Aktualizováno 26. 2. 2016
Výlety s dětmi: Okruh kolem Voděradských bučin a naučnou stezkou Klokočná

Turistická oblast: Posázaví a Podblanicko, Česká republika

Popis trasy výletu: okruh z Louňovic přes Černé Voděrady, Struhařov, Klokočnou, Tehov a Svojetice zpět do Louňovic

Terén: rovinatý, zčásti mírně kopcovitý

Celková délka cyklotrasy:  30 km

Výchozím bodem tohoto cyklovýletu jsou Louňovice, obec kousek za městem Říčany. Cesta z velké části prochází lesem, místy přes pole a několika obcemi.

Zaparkovat můžeme u fotbalového hřiště a vyrazit po cyklotrase číslo 23 (zároveň modrá turistická značka). Po chvíli opouštíme Louňovice, projíždíme přírodní rezervací Voděradské bučiny po šotolino-asfaltové cestě a dojedeme k silnici. Pár metrů od křižovatky se silnicí se nachází studánka, ke které se dostaneme po dřevěném chodníku.

Pokračujeme do kopce po silnici a na další odbočce se dáme doleva. Asi po dvou kilometrech jsme u rybníka na okraji obce Černé Voděrady. Tady si můžeme udělat přestávku, objevíme tu dětské hřiště.

U rybníka navážeme na červenou turistickou značku přes Černé Voděrady a následně sjedeme z kopce ke Zvánovickému potoku. Napojíme se na zelenou tur. značku, která nás provede chatovou oblastí k silnici. Na silnici zahneme doleva a po 100 metrech doprava na asfaltovou cyklostezku podél Zvánovického potoka (cyklotrasa 0031). Cyklostezkou dorazíme do Struhařova. Na křižovatce s hlavní silnicí jedeme rovně a dostaneme se k Hliněnému rybníku. Najdeme tu občerstvení s dětským hřištěm.

Pokračujeme po tzv. „Mikešově cestě" (má celkem 12 zastavení, my projedeme přes 7.-10. stanoviště), která nás zavede do Klokočné. Zde je restaurace s venkovním posezením a malým děts. koutkem. Přes velké rozcestí „Jedlice" dorazíme do Tehova. (Pozor, sjezd z Klokočné k rozcestí Jedlice je náročnější s cyklovozíkem, na cestě jsou kořeny, ale dá se s opatrností zvládnout, případně je možné toto místo objet po silnici.)

V Tehově se napojíme na silnici, vyšlápneme kopec a následně ho sjedeme k rozcestí „Vojkov". Odbočíme doprava na pěknou asfaltovou cyklostezku (cyklotrasa 0031) a zároveň naučnou stezku Klokočná. Tuto naučnou stezku lze využít k tréninkům jízdy na kole malých začínajících cyklistů.

Dojedeme opět k rozcestí „Jedlice". Tam cestou vlevo pokračujeme do Svojetic (zelená turistická značka) a dále do Louňovic (cyklotrasa 0022).

V celé oblasti se nalézá mnoho značených cyklotras, lze zvolit více variant výletu.

Trasa výletu na mapě

Zobrazit mapu v plné velikosti
Na podrobné mapě jsou další tipy na výlet v okruhu 25 km

Voděradské bučiny

Voděradské bučiny jsou přírodní rezervací o rozloze 658 ha, která vznikla v roce 1955. Rezervace na pravém břehu Jevanského potoka zahrnuje les tvořený převážně buky, dále dubem letním, habrem obecným, místy se vyskytuje osika, lípa a bříza.

Mikešova cesta

Pro děti velmi zajímavá cesta z Hrusic do Říčan má dvanáct zastavení s tabulemi a nese název "Mikešova cesta". Na tabulích jsou obrázky a úryvky z knížky o kocourku Mikešovi od Josefa Lady a označují místa, kde se jednotlivé příhody Mikeše a jeho kamarádů odehrávaly.

Další tipy kam s dětmi v okolí

Výlet do Hrusic – rodiště národního umělce Josefa Lady

Památník Josefa Lady v Hrusicích u Prahy

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Na kole okolo Kladna
Výlety s dětmi: Na kole kolem Kladna

Turistická oblast: okolí Prahy, Česká republika

Popis trasy výletu: okruh po značené cyklotrase kolem Kladna se zastávkou u Turyňského rybníka

Terén: rovinatý

Projížďka brdskými lesy - na Černolické skály a Skalku
phoca thumb m 1-cernolicke-skaly

Turistická oblast: okolí Prahy, Česká republika

Popis trasy výletu: z parkoviště mezi Mníškem pod Brdy a Řevnicemi do Černolic, na Skalku, Kytínskou louku a ke studánce

Terén: rovinatý, zčásti mírně kopcovitý

Celková délka cyklotrasy:  30 km

Tipy kam s dětmi ve středních Čechách

pesi Pro malé turisty a maminky s kočárkem jsou tu pěší výlety v okolí Prahy, na Kokořínsku, v Posázaví a v Českém ráji. cyklo Pro cyklisty máme výlety s dětmi na kole – cyklostezky a cyklotrasy v okolí Prahy, v Posázaví a v Českém ráji.
muzea-vystavy Nejen na podzim a v zimě se hodí tipy kam s dětmi ve středních Čechách do muzea nebo na výstavu akce Stále něco nového se děje na akcích pro děti ve středních Čechách
zviratka Zvířátka si děti užijí v ZOO a na farmách ve středních Čechách. materska-centra Mateřská centra nabízejí hlídání dětí, angličtinu pro děti a další zájmové kroužky pro děti ve středních Čechách.